onsdag 17. februar 2010

Streik.........

Jeg tror jaggu jeg gjør det samme som det ser ut som denne dama har gjort.....streiker!

I allefall når det gjelder husarbeid.Nå er jeg faktisk en smule(...og det er en en stor en)lei.
På doen, som i går var så ren at vi kunne spist middagen vår ved den,ligger i dag ett lag med støv igjen!
Kjøkkenbenken som i dag tidlig var shinet og i orden....BOMBET!
Håndkleskapet var i går fullt (og faktisk med tellekant),står og roper etter påfyll!


Dette er jo EVIGHETSARBEID!
Jo mere enn pøer og holder på, jo mindre ruskerask tåler man. Så nå har jeg bestemt meg(..for å få det bedre med meg selv) for å prøve og overse hårbørster,kalkiser,papir og tape som ligger hist og her........og kanskje er det til og med noen andre som tar det til slutt. TVILER.



.....så nå tror jeg også jeg følger denne dama`s eksempel. Overser kaoset på kjøkkenet,...og tar en liten en.

Og nå er det jo snart vinterferie og værmeldingene lover bare FINT vær hele uke. Da skal en jo alikevell vere ute....
( alle bildene er fra ett forlatt hus her i nærheten. Det er igrunnen litt "skeri",....ser ut som om de drog da Brandy flaska var tømt!)

Tidilitu.
(Dette var slettes ikke ment som ett negativt innlegg,kan kanskje oppfattes slik ser jeg nå som jeg har lest gjennom det. MEN jeg er like BLID:))))

4 kommentarer:

  1. Tihiii...
    Skjønner hvordan du har det.. slik er det her også, det kan jeg trøste deg med!!! Man blir jo gal av mindre... og desverre sist jeg sjekket så forsvant ikke tingene "rotet" av seg selv, det stod så fint å venta på at jeg skulle komme sliten og småhissig hjem fra jobb.
    Så tror jammen meg jeg legger inn håndkledet jeg også å venter på magi..hehe:)

    SvarSlett
  2. Den var god, Wenche, men som du skriver, man tåler mindre rot når man går å rydder HELE dagen! Skulle vært flinkere til å la ting ligger her også.. Men det er da ingen andre som gidder å ta "rotet" heller! :)

    Ha en FIN helg! Kos deg!

    SvarSlett
  3. Jeg har sagt det til min kjære hele uka...
    Jeg syns jeg vasker og rydder hele tiden, men rot er det overalt likevel.
    Lyst til å streike jeg å.
    "Heldigvis" ringte svigers i ettermiddag og skulle komme på kaffe, og da fikk jeg masse hjelp av mann og barn, så nå er det faktsik ikke så værst, -så lenge det varer....

    Skapet du lurer på...
    Regner med det er det som er bilde av i innlegget på hovedbloggen min..
    (Jeg har lagt ut skap i shoppen også)
    Det hvite er 1,81 cm høyt, 33 cm dypt og 76 cm brett. Prisen er kr 2850,-
    Det var en kunde som var å aå på det i ettermiddag, så jeg vet faktisk ikke om det allerede er solgt....
    God helg
    Klem

    SvarSlett
  4. Viss du får den erfaringa at andre tar det om du lar det ligge må du lage eit blogg innlegg og fortelle oppskrifta!!!
    Eg har gitt opp, men på ein måte ikkje...MÅ prøve ha det litt i orden rundt meg, system på ting..og viss eg først sklir ut er det ingen vei tilbake! So eg tvingar meg til å rydde sjøl om eg er lei!
    Siste eg gjer før eg legg meg er å rydde kjøkkenet (for ikkje alle har skjønt at ei tom vaskemaskin betyr at ting kan settast inn i den istadenfor rundt omkring ellers) og stova. Mykje kjekkare stå opp til eit nokolunde ryddig hus.
    Etter middag ryddar eg med ein gang-og det er heller ikkje alle som har sett poenget med, men lar heller ting stå, gjerne på bordet til ein orkar å ta det; og det treng ikkje vere før ein treng akkurat den tingen til middag neste dag.
    Og handkleskapet-huff!! Små handkle og vaskeklutar oppe og store nede, sånn passe fint lagt på plass-ja so lenge varte det!
    Og for ikkje å snakke om vaskerommet!! Skal vere glad om eg finn gulvplass å gå på til tider!!
    Nei eg har gitt opp, ryddar heller sjøl og håpe det vert lagt merke til..noko det sjelden blir! Er absolutt ingen ryddefreak, men har merka kor mykje lettare det er å ta ingen etterkvart istadenfor å la det hope seg opp. Og so har eg meir indre ro når eg veit det er nokolunde bra ryddigt i heimen☺☺

    Langt innlegg? Jepp☺ Men har gitt opp å la denne type frustrasjon gå utover min kjære, for han forstår meg faktisk ikkje på dette området!! So takk for at du opna for dette her☺

    God helg☺

    Klem M ♥

    SvarSlett