søndag 20. desember 2009

Karameller,marsipan og juletre.

En deilig 4 søndag i advent. Stod opp sent og spiste frukost i sofaen mens vi såg Mio min Mio. Fyrte i peisen og koste oss under hvert vårt pledd. Med ett eneste mål for dagen kledde vi oss deretter godt og drog ut for å hugge juletre. Ikke en enkel sak for en som en kresen og skeptisk helt til treet er kommet i hus og står ferdig pyntet. Nå står det bare og venter på å få komme inn i varmen,...for her i huset pynter vi ikke treet før kvelden lillejulaften. Det er tradisjon både fra min og min manns barndomsjul.
Prestegården(...der bor ingen prest,...iallefall ikke som er fremme på dagtid) neste. Der laget vi karameller,sånne som mamma ofte lagde til oss da vi var små(....og enno søte.thihi). Mmmm smaken sitter enno i munnen etter prøvesmakingen.
...som om ikke det var nok. Hjemmelagd marsipan!! Tusen ganger bedre enn den en får kjøpt!!!
Så her ligger det nå an til en riktig så søt jul.

Dette er juletreet fra i fjor. I år går vi for furu(så får vi se om det blir en jul uten rennende øyne og nese).
I morgen er det juleavsluttning på skolen med julefortellinger og kos. Gleder meg til det,..så nå skal jeg køye så jeg kommer meg opp.
Natta,..og ha en fortsatt fin førjulstid:)))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar