fredag 9. oktober 2009

POTETFERIEN OVER,.......

POTETFERIEN,eller høstferien,er snart OVER for denne gang. Før i tiden brukte de denne uken på høsten til å ta poteten opp av jorda og inn i kjelleren for oppbevaring gjennom vinteren. Her på denne kanten av landet ville det blitt en hustrig opplevelse,..hele uken har det regnet/sluddet!!!!Og vi som skulle ut i skogen for å sanke kongler og mose til dekorasjon har heller kost oss inn og tatt en bytur. Tid til litt maling og ommøblering har det også blitt. Så i grunnen har uka gått alt for fort. Denne urna kjøpte jeg i Tr-heim. Fin og rusten står den nå på spisebordet i stua.
Litt ny nipsenasp blir alltids med hjem.

Heldige meg har en SNILL mamma!! Hun hadde selv sydd seg en "rytsjepute" til en kistestol,..så har vel jeg ymtet frempå om at kanskje ,hvis at hun hadde masse tid til overs en gang, så kunne jeg også tenkt meg en slik en........


.......Så,..i går kom hun med ferdig sydd pute til meg.Snille mamma`n min! Vet ikke helt hvor jeg skal ha den enda,så inntil videre ligger den på min grønne stol på stua.



Her kommer første bilde ifra loftgangen. Nå er den helt ferdigmalt( men mangler fremdeles lister,..selv om det er lenge siden jeger`n har kommet hjem). Så jeg klarte ikke vente med å prøve meg frem med møbleringen. Dette er sånn "Tja",ikke helt fornøyd,men skal få stå slik en stund.

Denne hylla var brunbeiset,..og jeg ville ha noen mørkere detajer her oppe. Så derfor malte jeg den ikke. Med brune rammer på speil og bilde og sort nips,gjorde det seg sammen med alt det hvite.
Jeg står litt i stampe når det gjelder møbleringen her oppe. Noen som har noe lurt å komme med,...så JA TAKK.

1 kommentar:

  1. Hei
    Sikker på du har en fin gammel kommode.... det er jo typisk, men ikke så mange muligheter på en slik plass:-) Er gangen smal eller?
    Har vasket litt til halga. Skal flytte om på noen bord, etter 20 årslaget forrige helg. Så kan jeg ta helg;-)
    Såg du spørsmålet om frisen?
    Kristin

    SvarSlett